גב' רוני מילוא מעמותת הורות משותפת = טובת הילד, בשיחה עם גבי גזית, על המלצות ועדות שניט ושיפמן לביטול חזקת הגיל הרך.

מילוא

בתאריך 25.12.2014, התראיינה גב' רוני מילוא, החברה בעמותת "הורות משותפת = טובת הילד", אצל גבי גזית ברדיו 103FM

הראיון בקישור הרצ"ב:  "כשילד מורחק מהורה זה מותיר בו צלקות" 

ולהלן תמלול הראיון:

גבי גזית עכשיו עוד פרק בסדרה "אימא איפה אבא", על מאבקם של אבות לראות את ילדיהם, שלעתים קרובות מדי, באשמת הגב' ציפי לבני כמובן, שאיננה מאממצת את הדו"חות שמדברים על משמורת משותפת… אשמתה הבלעדית ואת זה אני יודע, ילדים רואים את האבא שלהם מעט מדי, ולעיתים קרובות הם לא רואים אותו בכלל בגלל תלונות שווא… הדבר שמרנין את ליבי יותר מכל הוא, שיותר ויותר נשים, הולכות ונאספות אחת לאחת, עשרות לעשרות, מאות למאות, וזועקות נגד קיפוח הגברים, בנושא התרועעותם עם ילדיהם… לכן אני שמח לדבר עכשיו עם רוני מילוא שהיא חברה בעמותת "הורות משותפת = טובת הילד"… שלום לך רוני, אז מה את אומרת בעצם?

רוני מילוא  קודם אני רוצה להתחבר לדברים שאמרת קודם, על הצלקות שנשארות אצל הילדים כאשר הם מורחקים מאחד ההורים שלהם, וחבל שאף אחד בכנסת לא מתייחס לזה ברצינות, כי ילדים את העתיד שלנו… בתחילת החודש הוגשה הצעת חוק "הורים וילדיהם" שבאה לסכם שנים של ועדות, ביניהם ועדת שניט, ומה שקרה, כאשר החוק היה אמור לעבור בקריאה ראשונה, ח"כ עליזה לביא, הבינה מה שהולך לקרות, קראה לציפי לבני, והם הסירו את הצעת החוק… שעתיים אחרי זה ביבי הודיע על פירוק הממשלה… ושוב ילדי ישראל ממשיכים להיות מקופחים…

גבי גזית אז מה את וחברותייך אומרות לנו בעצם?

רוני מילוא אנחנו אומרות… ילדים נולדים מאהבה… בדרך כלל ל-2 הורים שמחליטים להביא אותם ברוב המקרים ביחד… וכך זה צריך להישאר גם אחרי הגירושין…  ילד צריך את שני ההורים שלו… הוא צריך שיהיו לו 2 בתים שיצליחו לטפח אותו גם מבחינה רגשית וגם מבחינה כלכלית,.. זה נכון שהאבא היה קצת פחות מעורב לפני… בעצם ברגע שזוג מתגרש, כל הקלפים נטרפים… בדיוק במקום הזה, אנחנו חושבות שהגיע הזמן לא רק לאפשר לאבות, אלא לדרוש מהאבות להיות חלק מחיי הילד…

גבי גזית אגב, ככל שחולף הזמן אנחנו מוצאים יותר ויותר אבות שמוכנים לוותר על שעות עבודה כדי להיות עם ילדיהם, אבל אז מגיעה האם ואיננה מאפשרת להם ללכת לאבא, אם זה לא היום שנקבע ע"י בית המשפט כיום ההתרועעות שלהם…

רוני מילוא נכון, קוראים לזה "זמני שהות"… ואכן אנחנו רואים הרבה מאוד נשים שמתקשות לוותר על המקום הזה של ההורות הבלעדית… הם מתקשות לפתח לעצמן חיים משלהן… הן מפחדות… והרבה פעמים מהסיבות הלא כל כך נכונות הןם מרחיקות את הילדים מהאבא, ובכך הן גורמות לילדים נזק מאוד מאוד קשה…

גבי גזית הן מרחיקות את הילדים מהאבא, כי ארסנל אמצעי הלחימה העומד לרשות האימהות שהוא גדול בדרך כלל יש אחד שהוא מאוד מרשים… אני אגרום צער לאבא ע"י זה שאני לא אתן לו להיפגש עם הילד…

רוני מילוא וכך האימא פוגעת בילד שלה, וכאן אנחנו נכנסות לתמונה…אנחנו רוצות להגיע לכמה שיותר נשים, לעזור לנשים להגדיר את עצמם בלי להגדיר… לא מתוך ההגדרה, שאני אימא ואני ההורה הבלעדי, אלא, לנצל את המקום הזה של הגירושין להתפתחות… ללכת ללמוד… ללכת לעבוד… לנצל את הימים שהילד לא אתך…יכול להיות שעד היום האבא לא היה ממש מעורב, אבל בדיוק בנקודה הזאת, בואי תערבי אותו… בואי תהפכי אותו חלק מהחיים של הילד… בואי ותני לו את המקום הזה… במקום הזה את מפתחת גם את עצמך וגם את הילדים שלך… זו הנקודה שאנחנו רוצות להגיע אליה… כל אישה, שנייה לפני שהיא מגיעה לעורך דין, שמחריב את חייה, חיי גרושה וחיי ילדיה…

גבי גזית אגב, הנשים האלה אני חייב לומר, הן נשים חלשות, שעורכי דין ציניים משפיעים עליהם לרעה, והם מייעצים להם להילחם באב באמצעות הכבדה על השהות עם הילדים..

רוני מילוא גם בעניין המזונות… ברגע שמזונות בישראל הם כל כך כל כך גבוהים, אז נאמר שהאב רוצה להיות חלק מחיי ילדיו… הוא לא תמיד יכול… כדי לאפשר את המזונות הגבוהים הנקבעים פה בארץ, הוא חייב לעבוד הרבה יותר שעות…

גבי גזית איך אפשר לקדם את זה, אם לא באמצעות חקיקה בכנסת, שהכנסת כמובן מתנגדת לזה… ציפי לבני, שרת המשפטים מתנגדת לזה, עליזה לביא, יו"ר הוועדה למעמד האישה, מתנגדת לזה…וגם אורלי לוי אביקסיס… תוקעים מקלות בגלגלים… וגם זהבה גלאון שאני מאוד כועס עליה בעניין הזה…

רוני מילוא  הרבה מאוד נשים שמפחדות… מה שקורה הוא שהפמיניזם הקדים את הנשים… זאת אומרת… הפמיניזם הצליח, אבל הנשים עצמן לא מצליחות להתנתק מהמקום הזה שמגדירות את עצמן מתוך הרחם שלהן… ובמקום הזה שנשים באות, שיגידו, מעבר לזה שאני אימא, אני קודם כל בן אדם… אני רוצה להתקדם, אני רוצה את החופש שלי… הם יבינו שהמקום של האבא לא מאיים עליהם,

גבי גזית חלק מאוימות וחלק סתם משחקות בעניין הזה, כנקמה גרידה, על עלבון, על תסכול, על בגידה, ועל כל מיני דברים שהם לא קשורים בכלל בטובת הילד… הלוואי וחמישים אחוז מהאימהות היו חושבות על טובת הילד, כבר חלק מהבעייה הזו הייתה נפתרת…

רוני מילוא שאלת מה עושים בלי חקיקה… אני חושבת שמתחילים להרגיש את זה היום… המושגים כבר מחלחלים, הדינים מוטים היום קצת יותר לטובת האבות, קצת יותר לטובת הילדים… ואני קוראת לכל המפלגות לתת את דעתם לנושא הזה…

*****

בתאריך 26.12.2014 פרסמה רוני מילוא קריאה על קיר הפייסבוק של ח"כ עליזה לביא, העומדת בראש הוועדה למעמד האישה בכנסת… להלן הפוסט:

 

*****

מוזמנים לחתום על העצומה:

שמים את זכויות הילד במרכז הבחירות

*****

קישורים:

להשאיר תגובה

